Narzędzia analityczne

7 czytelnych wykresów, dzięki którym przekonasz się, czy właściwie prowadzisz swoją działalność

analytické nástroje dotykačka

Analizowanie swojej działalności nie jest łatwe – nadmiar obowiązków, codzienna krzątanina, konieczność radzenia sobie z codziennymi przeciwnościami sprawiają, że brakuje czasu na to, by zatrzymać się i spojrzeć na firmę z dystansem. Jest to jednak kluczowe dla prawidłowego – i dochodowego – funkcjonowania przedsiębiorstwa.

W Dotykačce w dowolnym momencie dostajesz dostęp do siedmiu czytelnych wykresów, które automatycznie grupują najważniejsze informacje dotyczące działalności Twojej firmy. Warto je analizować na bieżąco, znajdują się tam bowiem informacje istotne z biznesowego punktu widzenia: informacje o zyskach, stratach, porównanie rzeczywistej sprzedaży do tej planowanej, a nawet prognozy dotyczące terminu wyprzedania towarów z magazynów.

Analytické nástroje od Dotykačky

 

Czego dowiesz się z poszczególnych wykresów?

  • Raport sprzedaży godzina po godzinie pokazuje, jak sprzedaż i przychody zmieniały się w ciągu ostatnich czterech tygodni. Korzystając z tej wiedzy, możesz na przykład zwiększyć obsadę zmiany w godzinach szczytu i zmniejszyć w czasie małego ruchu
  • Liczba pozycji na paragonie da Ci rozeznanie w sprzedaży: łatwo sprawdzisz, jak kształtuje się sprzedaż konkretnych produktów. Jeśli sprzedaż spada, szybko będziesz mógł zainterweniować i przeciwdziałać temu trendowi, na przykład zwiększając asortyment lub obniżając cenę
  • Dzięki funkcji śledzenia średniej wysokości marży w różnych momentach zobaczysz, jak kształtują się Twoje przychody. Jeśli spadają, może dobrym pomysłem będzie podniesienie ceny niektórych pozycji i przywrócenie rentowności do pożądanego poziomu?
  • Liczba rachunków z danego dnia pokaże Ci, ilu masz klientów. Jeśli liczba okaże się niesatysfakcjonująca, warto podjąć jakieś działania: wykupić reklamy lub uruchomić promocje, które przyciągną nowych klientów. Stworzenie programu lojalnościowego dla stałych klientów pomoże Ci zaś zatrzymać obecnych kontrahentów
  • Możesz wygenerować rachunek testowy obejmujący przeciętną sprzedaż w Twojej firmie. Będzie to dla Ciebie wskazówka, czy warto podnieść poziom usług albo zaoferować nowe produkty i tym samym zatrzymać przy sobie klientów
  • Zysk kategorii to kolejny wykres, który da Ci pogląd na to, w których kategoriach produktów lub usług radzisz sobie najlepiej, a które przynoszą Ci straty. To dobry moment, by przeanalizować kategorie, w których nie osiągasz satysfakcjonujących wyników, i podjęcie odpowiednich działań, np. zastąpienie ich nową, bardziej rentowną propozycją
  • Kwota tygodniowego przychodu to ostatnie, ogólne podsumowanie przychodów w danym miesiącu. Z wykresu można odczytać, jak Twoja działalność radzi sobie w poszczególnych sezonach; zorientujesz się, kiedy przygotować się na słabsze miesiące, kiedy sprzedaż spadnie, i kiedy – dla równowagi – trzeba będzie ją zrównoważyć

 

W czym jeszcze mogą pomóc informacje z wykresów?
   

  1. OPTYMALIZACJA LICZBY PERSONELU – dostosuj liczbę pracowników danej zmiany do konkretnej pory dnia: przeniesienie pracowników z godzin małego ruchu na pory zwiększonego obłożenia lokalu sprawi, że Ty optymalnie wykorzystasz czas pracy obsługi, a klienci docenią skrócenie czasu oczekiwania na zamówienie czy usługę  

  2. MONITOROWANIE MAGAZYNU I ASORTYMENTU – łatwo zobaczysz, co się sprzedaje, a co zalega w magazynie. Może warto się tego pozbyć, obniżyć cenę, a odzyskane miejsce zapełnić bardziej atrakcyjnym produktem

  3. POPRAWA PRACY PERSONELU – łatwo sprawdzisz, czy pracownicy wypełniają swoje obowiązki starannie: proponują klientom deser, namawiają do skorzystania z promocji na produkty z krótką datą przydatności. Zyskasz tez dodatkowe narzędzie kontroli nad swoimi pracownikami

 

Zobacz wykresy bezpośrednio w aplikacji Dotykačka!
 

Możesz przetestować interfejs aplikacji Dotykačka i sprawdzić, jak przydatne i intuicyjne jest to narzędzie.

Język zmienisz w prawym górnym rogu. Zwróć uwagę na menu po lewej stronie. Jeśli chcesz zobaczyć narzędzia analityczne, kliknij pozycję menu Narzędzia analityczne.

Dane logowania:
E-mail: demo@dotykacka.cz
Hasło: touchpo_84406 
  

 Chcę wypróbować aplikację

 

Która faza fiskalizacji online Cię obejmie?

Informację zwrotną dostaniesz na swój e-mail