Płatności przy użyciu kodów QR debiutują w systemie Dotykačka

Dotykačka – europejski lider na rynku systemów POS online – oraz RestBill – polski twórca rozwiązania do obsługi płatności mobilnych – nawiązały współpracę, dzięki której restauracje zyskują możliwość przyjmowania od swoich klientów szybkich i bezpiecznych płatności poprzez zeskanowanie kodu QR. To innowacyjne rozwiązanie jednocześnie poprawia szybkość i jakość obsługi klientów oraz umożliwia zwiększenie zysków biznesów gastronomicznych. Dotykačka jest pierwszym systemem POS, którego użytkownicy mają dostęp do pełnej integracji z rozwiązaniem RestBill, automatyzującym proces przyjmowania płatności za pomocą kodów QR.

Rozwiązanie RestBill nie wymaga od klientów instalacji oprogramowania czy wcześniejszej rejestracji. Wystarczy zeskanować za pomocą smartfonu specjalny kod QR przypisany do konkretnego stolika. Aplikacja webowa RestBill wyświetli zarówno menu restauracji, jak i wszystkie zamówione u kelnera pozycje. Aplikacja umożliwia także uregulowanie w dowolnym momencie rachunku - bez czekania na kelnera oraz bez użycia tradycyjnych gotówkowych i bezgotówkowych form płatności - oraz dodanie napiwku, podzielenie rachunku na kilka osób czy wygenerowanie elektronicznej faktury. Integracja z systemem Dotykačka jest w pełni automatyczna i jej uruchomienie nie wymaga od obsługi lokalu żadnych dodatkowych czynności - wszystkie zamówienia złożone u kelnera są natychmiast widoczne nie tylko w systemie POS lokalu, ale także w aplikacji RestBill.

– Tworzymy i rozwijamy system POS online Dotykačka, starając się nie tylko podążać za najnowszymi trendami rynkowymi i technologicznymi, ale także je kreować. Nasze partnerstwo z RestBill jest doskonałym przykładem skutecznej odpowiedzi na proces dysrupcji rynku płatności bezgotówkowych i popularyzację alternatywnych, mobilnych rozwiązań płatniczych - mówi Marcin Marciniuk, Product & Support Manager w Dotykačka. – Wspólnie oddajemy w ręce właścicieli i pracowników biznesów gastronomicznych innowacyjne, zintegrowane i przede wszystkim praktyczne rozwiązanie wnoszące zupełnie nową jakość nie tylko w zakresie przyjmowania płatności bezgotówkowych, ale także obsługi i satysfakcji klientów - dodaje Marcin Marciniuk.

Dzięki RestBill kelnerzy mogą zapewnić szybszą obsługę i są odciążeni z części obowiązków; z kolei klienci mogą samodzielnie i wygodnie uregulować rachunek za pomocą karty kredytowej, przelewu bankowego, kodu BLIK, Google Pay lub Apple Pay. Na budowanie pozytywnych doświadczeń klientów wpływa także dodanie kolejnej bezkontaktowej formy płatności, co w okresie zagrożenia epidemicznego stało się bardzo popularne. 
Integracja z aplikacją RestBill jest już dostępna dla wszystkich użytkowników systemu POS online Dotykačka w ramach planów abonamentowych Dotykačka KOMPLET i Dotykačka NIEOGRANICZONA. Do jej włączenia jest konieczne zawarcie przez przedsiębiorcę osobnej umowy ze spółką RestBill.